Senaryo -22-

s e n a r y o

ya da bir sevdayı resmetmek

 

bir anlatı denemesi

 

 

inal karagözoğlu

 

 

-22-

 

sinemada

 

 

film şeridi

21 | 20 | 19 | 18 | 17 | 16 | 15 | 14 | 13 | 11 | 12 | 10 | 9 | 8 | 7 | 6 | 5 | 4 | 3 | 2 | 1

 

 

SAKARYA SİNEMASI’NIN İÇİ. AKŞAMA DOĞRU.  

Bir hafta sonra. Sinemanın badana ve boyası yenilenmiş, içi baştan başa süslenmiş, perdenin çevresi, iki sıra kırmızı arasında bir sıra beyaz olmak üzere üç sıra renkli ampullerle donatılmıştır; perdenin önündeki küçük sahne, defne dalları, çiçekler ve krapon kâğıtlarıyla süslenmiş, yerlerdeki mıcır yenilenmiştir.

Hacı, sinema çalışanlarının yaptığı işleri denetlemekte, sağa sola bitakım emirler vermektedir; telaşlı ve tedirgin bir görünüşü vardır. Makinist, makine dairesinin önünde alçak bir taburede oturmuş, çayını yudumlamaktadır.

Yaşar, sinemanın arka tarafındaki yeni yapıldığı anlaşılan büfenin sol başında, üstten kapaklı, kırmızı renkli havuzlu soğutucuya gazoz şişelerini yerleştirmektedir.

Sandalyeler, sinemanın bir tarafına çekilmiştir.

HACI (yelek cebinden çıkardığı köstekli cep saatine bakarak Galip’e seslenir): Galip! Galip Usta, senin adamlar iskemleleri yollamayacak herhal (herhalde)… Baksana vakit n’oldu?!..

MAKİNİST (emin bir biçimde): Olur mu abi, meraklanma, bir kelek olmaz… (kalkar, makine dairesine girer)

HACI (kendi kendine): Hadi hayırlısı…

……….

Hacı, adamlarıyla birlikte sinemanın arka taraflarında oturmuş onlarla bir şeyler konuşmaktadır. Dışarıdan, yaklaşan bir otomobilin sesi gelmeye başlar. Hacı, dışarıdan gelen araba sesine kulak kabartarak hareketlenmiş, ayağa kalkıp kapıya doğru birkaç adım atmıştır; öbür çalışanlar da ayağa kalkarlar. Bu sırada, bir otomobilin sinemanın önünde durduğunu anlatan sesler gelir, ardından da bir korna sesi duyulur.

HACI (birden öne doğru seyirtirken adamlarına seslenir): Hey millet, biriniz Galip Usta’ya haber versin, Zekâi Bey geldi.

……….

Hacı kapıya ulaştığı sırada, otuz beş yaşlarında çok şık giyimli bir adam (sinemanın sahibi Zekâi Bey [S. SAHİBİ]), kendisini izleyen gençten birisiyle (şoför) sinemaya girer. Gelen adam Hacı’yla tokalaşır. Sinemanın öbür çalışanları, az ileride saygılı biçimde ayakta dizilmişler, sessizce onları izlemektedirler.

Galip Usta (Makinist) koşar adım gelir, belli bir saygıyla yaklaşıp Hacı’nın sol tarafında biraz geride yerini alır.

Zekâi Bey ile Galip Usta arasında selamlaşma.

MAKİNİST (saygılı): Hoş gelmişsiniz Beyim…

S. SAHİBİ: Eyvallah Usta… İyisin ya?

MAKİNİST): Duacıyım Beyim…

S. SAHİBİ: Eyvallah… Allah razı olsun…

……….

HACI (sandalyeleri işaret ederek belli bir saygıyla): Beyim, işte iskemleleri de elden geçirdik, yeniler de geliyor… Noksanımız kalmadı sayenizde. (Makinisti işaret ederek) Galip Usta, bizim makine Yeni’ninkini¹ aratmaz, diyor.

MAKİNİST: Yetmiş ampere kadar çıkabiliriz Beyim.

S. SAHİBİ (memnun): Allah yüzümüzü karartmasın. İstanbullular² caymazsa millete güzel bir hizmet vereceğiz… (beğenmiş gözlerle çevreye bakmaktadır) Elinize sağlık, hepsi çok güzel olmuş.

HACI: Sayenizde Beyim.

S. SAHİBİ: Olur mu Hacı Abi, sizin gayretinizle… … Hacı Abi, az gelsene. (Hacı’yı dirseğinden tutarak onunla birlikte oradakilerin yanından kapıya doğru birkaç adım uzaklaşır)

Sinema’nın çalışanları hep birlikte sinema bahçesinin arkalarına doğru üç-beş adım giderler. Sinema’nın sahibi, arkası dönük olarak Hacı’yla bir şeyler konuşmaktadır; kimseye belli etmeden çeketinin iç cebinden bir zarf çıkarıp ona verir.

HACI (çok hafif bir sesle): Baş üstüne Zekâi Bey, herkese taksim ederim. Sağ olasın.

S. SAHİBİ (sinemanın çalışanlarına seslenir): Hadi eyvallah çocuklar!.. Ellerinize sağlık. (elini kaldırarak onları selamlayıp kapıya yönelir)

Hacı, Zekâi Bey’i izlemektedir; Sinema’nın çalışanları Galip Usta önde olmak üzere onların ardından ileriye doğru yürümeye başlarlar. Galip Usta beş-on adım sonra durur; çalışanlar da hep birlikte dururlar.

……….

S. Sahibi, Hacı’yla birlikte kapıya doğru yürümektedir. Hacı, Sinema Sahibi’ne belli etmeden geriye dönüp Makinist’e gelmesini işaret eder. Sinema Sahibi’nin yürümeye başlamasıyla birlikte, ön sıralarda bir sandalyede oturmakta olan şoför hareketlenmiş, sinemanın duvar tarafındaki yolda bekler duruma geçmiştir. Bu sırada kapıda Sedat görünür; sinemaya girmeye cesaret edemedikleri hallerinden anlaşılan üç-beş çocuk, kapının dışında durmuş içeriye bakmaktadırlar. Sedat’ın, S. Sahibi’ni ilk kez görmüş olduğu belli olmaktadır; hemen duvarın dibine yanaşıp arkalarında Makinist, Hacı’yla bir şeyler konuşarak yaklaşmakta olan adamı izlemeye başlar.

..……..

(s ü r e c e k)

 

 

___________________

¹ Yeni Sinema.

² İstanbul’daki film dağıtımı şirketi.

 

© 2004 İK

© 2010 ilgilik

 

 

 

film şeridi

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21  

 

Sinema sayfaları topluca şurada: Sinema

 

e t k t l r

yazlık sinema

 

kısa ara çizgisi 

 

Güncel: Anayasa Değişikliği Paketi’nin DiliAnayasa: Temel KuruluşHalkoylaması Nedir Ne Değildir?18 Martlar’da…Değişen Bir Şey Yok!Orman Hayattır!..2/B ArazileriToprağına Sahip Çık!Bundan Sonrası?Dünyamız Kururken

 

Açıklama: Sayfaların altında ‘Benzer Yazılar’ başlığıyla verilen bağlantılar, sistemin, o sayfada yer alan metinde geçen sözcükler bakımından kurduğu sayımlamalı bağa dayanmaktadır.

 

Bir öneri: Duyurular sayfamıza da uğrayınız.

{lang: 'tr'}

Post a Comment

Improve the web with Nofollow Reciprocity.