Senaryo -17-

s e n a r y o

ya da bir sevdayı resmetmek

 

bir anlatı denemesi

 

 

inal karagözoğlu

 

 

-17-

 

sinemada

 

32 kısım tekmili birden...

 

 | 16 | 15 | 14 | 13 | 11 | 12 | 10 | 9 | 8 | 7 | 6 | 5 | 4 | 3 | 2 | 1 |

 

Yer ve güne 2. dönüş.

YARIMCA. YAŞLI ADAM’IN EVİ. İÇ. GECE. KIŞ. AYNI GÜN.

Mutfak bölümü: Dipte, daire girişine açılan bir kapı. Üç duvar boyunca uzanan tezgâhlar, dolaplar. Kalabalık görünümlü, temiz, düzgün, orta büyüklükte bir yer. Burada da biblo vb. süs eşyaları görülmekte. (Genel/yarı genel/ayrıntılı görüntüler… Oturma bölümünden TV’nin sesi…)

Yaşlı Adam, mutfağın tezgâh bölümüne geçer, çaydanlığa su doldurup ocağa koyar. Yaşlı Adam, raftan iki tabak alıp içlerine çayın yanında yiyecek kek, kurabiye vb. şeyler koymaktayken, TV’den, TRT’nin bir sinema kuşağının başladığını anladığımız sesler gelmeye başlar.  

YAŞLI KADIN (dıştan, kendi kendine): Bayılıyorum şu kıza… Ne de güzel anlatıyor… Bıcır bıcır… (dıştan, seslenerek) Hadi, gelmiyor musun!?..

YAŞLI ADAM (seslenir): Tamam  tamam geliyorum… 

Sen rahat mısın? İstersen küçük koltuğu getireyim… Ha?!.. (yanıt alamaz) Rahat mısın, dedim Leyla! Küçük koltuğu ister misin?!

. . . . . . . . . .

 

Geriye 3. dönüş: Yaşlı Kadın ile Yaşlı Adam’ın anımsamaları.

ANKARA. BÜYÜK BİR DOĞUMEVİ. İÇ. GÜNDÜZ . YAZ. AYNI GÜN.

BAŞHEMŞİRE (bir anlık kararsızlıktan sonra çiçeği alır; memnunluğunu belirten bir sesle): Buketi bozmasaydınız… Çok da güzelmiş. Çok teşekkür ederim…

……….

Bebek Hemşire’nin, kucağındadır. Leyla bebeğini emzirmiş, göğsünü kapatmaktadır.

……….

HEMŞİRE (bebeğe): Doydun mu? Pek de minicikmişsin sen… (Leyla’ya) Birkaç günde arayı kapatacaktır. Meraklanmayın.

Kapı açılır, içeriye, giysilerinden stajyer hemşire olduğu anlaşılan on altı-on yedi yaşlarında, adının “Gülten” olduğunu sonradan öğreneceğimiz bir genç kız girer.

STAJYER HEMŞİRE (Hemşire’ye saygılı davranışlarla yaklaşarak): Başhemşir’anım, toplantıyı saat ikide yapacağını bildirmemi söyledi efendim.

HEMŞİRE: Peki Gülten. Teşekkür ederim. Sen, işlerini bitirince hemen aşağıya in, ben gelinceye kadar üç yüz dörtteki kanamalı hastanın yanında dur. Başhemşire’ye de  haber ver.

STAJYER HEMŞİRE: Peki efendim.

Stajyer Hemşire, Leyla’nın yatağındaki pikeyi, kimi yerleri toplanmış olan yatak çarşafını düzeltmeye koyulur.

……….

SEDAT (eliyle “aldırmayın” anlamında bir hareket yapar): Asıl ben teşekkür ederim ablacım (ablacığım)… (merdivene doğru koşmaya başlar)

BAŞHEMŞİRE (bir yandan başını sallarken arkasından Sedat’a seslenir): Güle güle büyütün!.. Hep böyle kal, olur mu delikanlı!.. Hep bu ilk günkü gibi…

Sedat, bir yandan hızla uzaklaşır bir yandan da Başhemşire’ye eliyle “peki, anladım, elbette” anlamında bir-iki işarette bulunurken indiği merdivende kaybolur.

……….

Hemşire, kucağında bebekle tam Leyla’nın yattığı odadan çıkarken Sedat’la burun buruna gelir. Sedat, başını kaldırmış oda numarasına bakmaktadır, Hemşire’ye çarpmaktan son anda kurtulur.

SEDAT (telaşlı, heyecanlı; mırıldanarak): Dört yüz yedi… Evet, işte burası…

HEMŞİRE (bebeği koruyarak yüksek sesle): Aman beyfendi (beyefendi), dikkatli olun!.. Nerdeyse (neredeyse) bebeği ezecektiniz…

. . . . . . . . . .

 

Yer ve güne 3. dönüş.

YARIMCA. YAŞLI ADAM’IN EVİ. İÇ. GECE. KIŞ. AYNI GÜN.

TV’de, “Broadway Bebekleri” fimi gösterilmektedir. Yaşlı Adam ve Yaşlı Kadın TV’deki filmi izlemektedirler. Yaşlı Kadın, küçük bir koltukta; dizlerinde çocuk battaniyesi, omuzlarında turuncu atkısı var. Yaşlı Adam, TV’ye karşı gelecek biçimde masasının dar kenarında, biraz sola dönük olarak bir sandalyede oturmaktadır.

……….

Yaşlı Adam, küçük bardaktaki çayını bitirir, boş bardağı masaya koyarken bir an için arkasına döner, Leyla’ya ve Leyla’nın bardağına bakar. Yaşlı Kadın’ın çayı büyük, kulplu bir bardaktadır; içerisinde çok az çay kalmış olan bardak ile yiyecek tabağı, Yaşlı Kadın’ın sol yanında bir sehpanın üzerinde. Yaşlı Kadın, çocuk battaniyesini iki eliyle sıkı sıkıya kavramış durumda kendisini filme vermiş görülmektedir. Yaşlı Adam’ın masadaki tabağında birkaç parça kek kalmıştır.

. . . . . . . . . .

 

Geriye 4. dönüş: Yaşlı Kadın ile Yaşlı Adam’ın anımsamaları.

ANKARA. BÜYÜK BİR DOĞUMEVİ. İÇ. GÜNDÜZ . YAZ. AYNI GÜN.

STAJYER HEMŞİRE’NİN SESİ (içeriden, merakla): N’oldu Yasemin Hemşire?!..

Stajyer Hemşire hemen kapıya koşmuştur; kapı aralığında, Hemşire’nin arkasından bakmakta, olan biteni anlamaya çalışmaktadır.

HEMŞİRE (başını geriye çevirerek): Yok bir şey Gülten, sen işine bak.

Stajyer Hemşire içeriye çekilir.

SEDAT (korkmuş, şaşkın, utanmış): Afedersiniz hemşir’anım (hemşire hanım), .. .. ben, .. .. şey, numaralara bakıyordum da… … Sizi fark etmedim… Tekrar afedersiniz… (birden meraklanmış, bebeğe bakmaya başlamıştır)

……….

Sedat, bebeğe dikkatle bakmayı sürdürmektedir.

HEMŞİRE (resmi bir edayla): Siz kaç numarayı arıyordunuz?

SEDAT (çok heyecanlanmıştır): Burayı… (gözünü bebekten alamamaktadır) Yani, dört yüz yediyi…

HEMŞİRE (biraz yumuşamıştır; bir şeyler sezer gibi): Peki, kime gelmiştiniz?.. (Sedat’ın yanıtlamasına fırsat vermeden) Adı yok mu aradığınız kimsenin? Zehra’nım?! Ülkü Hanım?!..

Sedat Hemşire’yi yanıtlamaz; yüzünde, merak, dikkat, korku, hayret ve sevgi karışımı bir ifade belirmiştir. Hemşirenin bakışları Sedat ile bebek arasında gidip gelmeye başlamıştır.

NEMŞİRE (gülümseyerek bir önceki sorusunu yineler) : Adı yok mu aradığınız kimsenin?

……….

Sedat Hemşire’yi duymuyor gibidir, bebeğe daha da dikkatle ve merakla bakmaktadır.

……….

Stajyer Hemşire kapıya gelir.

STAJYER HEMŞİRE (saygı göstererek): Bir emriniz yoksa ben üç yüz dörde ineyim efendim…

HEMŞİRE (gülümsemesini Sedat’a belli etmemeye çalışarak): Gidebilirsin Gülten… Ama önce Ece’nin babasıyla tanış. ….

SEDAT (büyük bir şaşkınlık geçirmektedir): Ne yani!?.. Bu … … bu bebek?! Sahi mi?!.. Eziyordum onu… Ece!?.. (bebeğe sevgiyle) Ecem!.. …..

. . . . . . . . . .

(s ü r e c e k)

 

32 kısım tekmili birden... 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16    

Sinema sayfaları topluca şurada: Sinema

 

© 2004 İK

© 2010 ilgilik

Etiketler Ankara | Broadway Bebekleri | Yarımca

 

 

kısa ara çizgisi

 

Güncel: Anayasa: Temel KuruluşHalkoylaması Nedir Ne Değildir?18 Martlar’da…Değişen Bir Şey Yok!

Açıklama: Sayfaların altında ‘Benzer Yazılar’ başlığıyla verilen bağlantılar, sistemin, o sayfada yer alan metinde geçen sözcükler bakımından kurduğu sayımlamalı bağa dayanmaktadır.

 

{lang: 'tr'}

Post a Comment

Improve the web with Nofollow Reciprocity.